Biedronki

Szanowni Rodzice,

Zbliżają się wakacje, dlatego już teraz (ponieważ są to ostatnie zadania w tym roku przedszkolnym), życzę zarówno Państwu jak i Dzieciakom przede wszystkim bezpiecznych wakacji. Mam nadzieję, że będzie to rodzinny, wesoły i aktywnie spędzony czas.

Mam nadzieję też, że już we wrześniu będziemy mogli się zobaczyć w budynku naszego przedszkola i wtedy nie w sposób zdalny, lecz osobiście z zapałem będziemy razem zdobywać wiedzę i doświadczać nowych rzeczy.

Zadanie specjalne na jutro! Z okazji „Dnia taty” proszę, aby dzieci przygotowały dla swoich tatusiów pyszne, kolorowe kanapki.

Dziękuję serdecznie za zaangażowanie się w akcję charytatywną w której uczestniczy nasze przedszkole.

Zadania z książek, które nie zostały wykonane są do zrealizowania dla chętnych.

Pozdrawiam

Agnieszka Dudkowska

Zadania na bieżący tydzień:

Zadanie 1. Wakacje – to dobrze czy źle? – słuchanie opowiadania O. Masiuk. (załącznik nr 1)

Po wysłuchaniu, zadajemy dzieciom pytania: Jak wyglądał ostatni dzień w przedszkolu?; Kto przyszedł na piknik?; Nad czym zastanawiał się Pak?; Czy wszyscy cieszyli się z nadejścia wakacji?; Czy wakacyjny czas jest przyjemny?; A może są jakieś wady tego okresu, w którym nie chodzi się do przedszkola?

Zadanie 2.  Karty Pracy 4 str.29 – kolorowanie obrazka: po części dowolne, po części uzależnione od podanych rytmów.

Zadanie 3.  „Sprawne ręce, sprawne nogi” – zabawa usprawniająca mięśnie stóp. Do tej zabawy dzieci powinny zdjąć skarpety lub rajstopy. Dziecko ma dwie kartki i ołówek. W rytmie dowolnej, spokojnej muzyki rysuje dowolne linie, kształty – najpierw ręką (prawą i lewą), potem nogą, trzymając ołówek palcami stopy.

Zadanie 4.  „Co zabieramy na wakacje?” – rozwiązywanie zagadek

Każdy uczeń go posiada,

Zeszyty do niego wkłada.

Także w górach albo w lesie

Na swych plecach z chęcią niesie. (plecak)

 

Pokonuje morskie fale,

Silnik niepotrzebny wcale.

Łódka z żaglem jest to taka.

Bardzo piękna. Zgadnij, jaka? (żaglówka)

 

To są buty specjalne, na specjalne drogi.

Na jesienne deszczyki, na wiosenne roztopy.

Nie są to trzewiki, nie są to bambosze.

To są niezawodne, gumowe… (kalosze)

 

Choć ma igłę – nie szyje,

Choć ma szybkę – nie szybuje.

Choć ma wskazówki – nie godzinę,

Lecz drogę wskazuje. (kompas)

 

Domek z materiału. Łatwo go zbudować.

Trochę linek, śledzi. Już można się chować. (namiot)

Zadanie 5.  „Co włożę do plecaka” – zabawa dydaktyczna. Dzieci siedzą na dywanie, rodzic na środku układa obrazki, na których są różne przedmioty, np. namiot, latarka, koło do pływania, okulary do pływania, wiaderko, łopatka, koc itp. Dzieci podają nazwy przedmiotów na obrazkach i liczą je. Dziecko zasłania oczy lub odwraca się do obrazków, rodzic bierze kilka z nich „do plecaka”; po chwili dziecko patrzy z powrotem na obrazki i zgaduje którego brakuje. Dziecko stara się podać nazwy przedmiotów, których brakuje (sylabizuje, głoskuje, licząc przy tym sylaby i głoski). Po odgadnięciu obrazki wracają na miejsce. Następnie jest zamiana ról.

Zadanie 6.  Karty Pracy 4 str.30 – przeliczanie elementów określonej kategorii.

Zadanie 7.  „Bezpieczne wakacje” – rozmowa z dziećmi. Rodzic dzieli arkusz szarego papieru na trzy kolumny. W pierwszej rysuje symbol wody, w drugiej – gór, w trzeciej – miasta. Prosi dzieci, by zastanowiły się nad tym, jak należy się zachowywać nad morzem, jeziorem, rzeką, stawem, w górach lub w dużym mieście, żeby wakacje były bezpieczne. Gdy dzieci się zastanowią, podają swoje pomysły dla każdego miejsca oddzielnie (woda, góry, miasto). Następnie dzieci w jak najprostszy sposób rysują to, co wymyśliły. Później kartki z rysunkami dzieci przyklejane są na szary papier we właściwych kolumnach. W ten sposób powstaje Kodeks bezpiecznych wakacji.

Zadanie 8.  „Przejdź bezpiecznie” – zabawa ruchowa. Robimy w domu tor przeszkód. Mogą to być np. 3–4 krzesła ustawione w odległości ok. 1 m od siebie. Rodzic zapowiada, że dzieci będą miały bardzo odpowiedzialne zadanie – bezpieczne przeprowadzenie drugiej osoby, która nic nie widzi, po pomoście na drugą stronę jeziora. Ale ten pomost skręca raz w prawo, raz w lewo. Dlatego dzieci będą musiały podpowiedzieć rodzeństwu lub rodzicowi jak ma iść. Rodzic lub rodzeństwo z zawiązanymi oczami staje na początku toru przeszkód, a dziecko prowadzi, podając polecenia: W lewo!; W prawo!.

Zadanie 9.  Praca z Karty Pracy 4 str. 31 – nalepianie brakujących fragmentów obrazka. Określanie prawidłowych i nieprawidłowych zachowań nad wodą. Odczytywanie znaków zakazu.

Zadanie 10.  Piosenka na ten tydzień:

https://www.youtube.com/watch?v=6OADiBqDusA

 

Zadania z poprzedniego tygodnia:

Zadanie 1. „Piosenka na kolorowe lato” – nauka piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=pAC_6kSMMvo

Zadanie 2. „Żółte stworki-potworki” – lepienie z żółtej plasteliny. Praca według pomysłu dzieci. Wymyślanie nazw stworków.

Zadanie 3.  Praca z Karty Pracy 4 str. 25 – uzupełnianie brakujących elementów zgodnie z podanym rytmem.

Zadanie 4.  Gramy w zielone – słuchanie wiersza W. Broniewskiego, czytanego przez Rodzica.

Gramy w zielone

„Proszę o zielone!”

zaklekotał bociek

do zielonej żabki,

co siedziała w błocie.

Ale mądra żabka

prędko myk! pod wodę:

„Miłe mi, bocianie,

moje życie młode”.

Rosły w błocie

modre niezapominajki

i boćkowi rzekły:

„Znamy takie bajki!

Chciałbyś żabkę połknąć,

lecz się obejdź smakiem:

żabka gra w zielone

z młodym tatarakiem”.

Zadajemy dzieciom pytania dotyczące treści wiersza: O jaki kolor poprosił bocian?; W jaką grę chciał grać?; Z kim bocian chciał zagrać w zielone?; Jakie kwiatki rosły w błocie?; Z kim żabka zagrała w zielone?. Dzieci wspólnie z  rodzicem przeprowadzają analizę i syntezę słuchową wyrazów: żaba, bocian, tatarak, dzielą każdy wyraz na sylaby z pokazaniem na palcach liczby sylab, wyróżniają głoski pierwszą i ostatnią, dzielą na głoski i pokazują na palcach liczbę głosek, przeprowadzają syntezę wyrazu mówionego przez rodzica głoskami.

Zadanie 5. „Zrób tyle, ile pokażę” – zabawa ruchowa. Szykujemy kartoniki z kropkami 1–9. Dzieci poruszają się po pokoju w rytm wybranej muzyki. Gdy muzyka milknie, rodzic pokazuje dowolny kartonik. Dzieci głośno liczą kropki i robią tyle pajacyków (przysiadów, podskoków), ile jest kropek na kartoniku.

Zadanie 6. „Zielone okulary” – zabawa wzrokowa z wykorzystaniem Karty Pracy 4 str. 26.

Zadanie 7. Praca z Karty Pracy 4 str. 27 – wycinanie obrazka wzdłuż przerywanych linii, układanie go zgodnie ze wzorem.

Zadanie 8. „Owocowy koktajl” – wykonanie koktajlu mleczno-owocowego z różnych owoców.

Zadanie 9. Praca z Karty Pracy 4 str. 28 – kolorowanie tęczy.

Zadanie 10. 

Zadanie z j. angielskiego.

Obejrzyjcie materiały:

https://www.youtube.com/watch?v=7MYnKSfyUqU

https://www.youtube.com/watch?v=vcUyDAO1Fk0

https://www.youtube.com/watch?v=s83D8Ha5pFk

https://www.youtube.com/watch?v=hft6uJQIF4g

 

INNOWACJA PEDAGOGICZNA

W ramach prowadzonej innowacji pedagogicznej dla dzieci przedszkolnych pt. „Mali odkrywcy” zachęcamy do przeprowadzenia doświadczeń, które znajdują się w poniższym pliku.

Innowacja pedagogiczna – maj