Pszczółki

Drodzy Rodzice.

To już ostatnie zadania w tym roku szkolnym i ostatnie prace zadane w przedszkolu. Szkoda, że tak właśnie kończy się przygoda z przedszkolem. Ale mam nadzieję, że nauka w szkole zacznie się dużo lepiej…

Na ostatni tydzień proponuję blok tematyczny „Do szkoły”. Jako zabawy ruchowe proponuję zabawy na świeżym powietrzu.

Zadanie 1.

Dzieci mogą uzupełnić wszystkie zadania w książkach z tego tematu. Są to ćwiczenia utrwalające i grafomotoryczne.

Zadanie 2.

Przeczytajcie dzieciom opowiadanie „Zegnaj przedszkole! Witaj szkoło!” i porozmawiajcie o zmianach, jakie czekają Wasze dzieci po wakacjach. O szkole mówcie pozytywnie, zachęcająco. Nie wolno straszyć dzieci obowiązkami, panią czy lekcjami domowymi. Wytłumaczcie dzieciom, dlaczego tak a nie inaczej rozstają się z przedszkolem (brak uroczystości zakończenia roku, epidemia, zakazy).

opowiadanie O. Masiuk

Zadanie 3.

Porozmawiajcie o zasadach bezpiecznego odpoczynku i bezpiecznej zabawy podczas wakacji. Pomoże Wam w tym wiersz „Wakacyjne rady”.

wiersz

Zadanie 4.

Rozwiążcie zagadki słowne związane z wakacjami.

zagadki

Zadanie 5. Wiadomość od P. Magdy

Kochani to nasze ostatnie zajęcia. Dziękuję wszystkim za wspólnie spędzony czas w tym tak trudnym roku szkolnym. Dziękuję rodzicom za pomoc i zaangażowanie. Wszystkie dzieci zasłużyły na nagrody w postaci dyplomów, które mam nadzieję do Was dotrą. Życzę Wam udanych i bezpiecznych wakacji. Na ostatniej katechezie wykonajcie zadania do tematu numer 56. Obejrzyjcie link.
https://view.genial.ly/5ee737b858db040dadea0b31/interactive-image-wakacje-bozego-dziecka-bk?fbclid=IwAR2l8E3SQvg7Bg58scMNYEE-Oe4QmgeTQKQL0H5MPBYl2wuiuTDnWGP31sA

Zadanie 6.

W ramach realizacji programu „Czyste powietrze wokół nas” porozmawiajcie z dziećmi na tematy znajdujące się w pliku poniżej i wykonajcie zadania tam zawarte. Powodzenia!

czyste powietrze wokół nas

Materiały z poprzedniego tygodnia:

Zadanie 1.

„Co zmieniło swoje miejsce?” – zabawa dydaktyczna.

Rodzic gromadzi min. 7 różnych przedmiotów tego samego koloru. Ustawia je po kolei – dziecko ma za zadanie zapamiętać ich ustawienie. Następnie prosi, aby dziecko się odwróciło, a rodzic zmienia kolejność w ustawieniu. Zadaniem dziecka jest wskazać różnice w ustawieniach. W następnej kolejności rodzic zamienia przedmioty na inne. Przedmioty można potem zastąpić figurami geometrycznymi.

Zadanie 2.

Bajka A. Czylok pt. „O Białej Krainie i czarnoksiężniku Koloruchu”. Niech dzieci wysłuchają bajkę oraz odpowiedzą na pytania znajdujące się pod tekstem.

O Białej Krainie i czarnoksiężniku Koloruchu

Zadanie 3.

„Podstawowe kolory i ich pochodne” – zabawa dydaktyczna – zwrócenie uwagi na występujące w bajce trzy kolory (podstawowe), które w prezencie dostał król: czerwony, niebieski, żółty. Rodzic przygotowuje farby oraz białe kartki. Do pojemników wlewa farby: czerwoną, żółtą i niebieską. Dzieci eksperymentują z kolorami przez nakładanie wybranych kolorów na siebie, w celu uzyskania nowej barwy.

BARWY PODSTAWOWE: żółty, czerwony, niebieski

BARWY POCHODNE: pomarańczowy (żółty+ czerwony); zielony (żółty + niebieski); fioletowy (niebieski + czerwony)

Zadanie 4.

„Książka do czytania” str. 78-81 (ćwiczenia w czytaniu, rozwiązywanie krzyżówek).

Zadanie 5.

Karty nr 29-30 z „Karty 4”.

Zadanie 6.

Rozwiązywanie zagadek słownych.

 

W lato pięknie cię opali,

w zimę trzyma się w oddali,

mieszka w niebie, jest gorące.

Każde dziecko lubi. /słońce/

 

Wyrósł na drodze

na jednej nodze.

Wygląda jak słońce,

ma ziarenek tysiące. /słonecznik/

 

Nie widać ich w ciągu dnia,

chociaż są nad nami.

Można je zobaczyć

tylko wieczorami. /gwiazdy/

 

Barwy żółtej ona cała,

do herbaty doskonała.

Jest w niej dużo witaminy.

Kwaśny w smaku sok z …. /cytryny/

 

Roślina to taka, co kolby posiada.

Można prażyć jej nasiona, a potem je zjadać.

Ja jem często w kinie popcorn, przyznać się nie wstydzę.

W domu także można zrobić pyszną… /kukurydzę/

 

Na małych krzaczkach

w promieniach słonka dojrzewają.

Są słodkie i pyszne

i czerwony kolor mają. /truskawki/

 

Jest warzywem bardzo znanym,

do kanapek dodawanym.

Czerwień jego jest kolorem,

a nazwany… /pomidorem/

 

Czerwone, pachnące, słonkiem malowane,

przyniosę ich z lasu w lecie pełny dzbanek. /maliny/

 

Zadanie 7.

„Żółty parzy” – zabawa ruchowa z elementem rzutu.

Rodzic rzuca piłkę do dziecka, wypowiadając nazwę jakiegoś dowolnego koloru. Dziecko musi złapać piłkę, gdy słyszy nazwy wszystkich kolorów oprócz żółtego. Jeżeli dziecko nie złapie piłki na inny kolor niż żółty lub złapie na kolor żółty, to oddaje „fant” – np. but. Na koniec zabawy dziecko musi wykupić fanty, np. śpiewając piosenkę, wykonując jakąś czynność.

Zadanie 8.

„Żółte kwiaty” – praca plastyczna – stemplowanie wacikami płatków kwiatów. Dziecko wcześniej przygotowuje na kartce łodyżki (może je namalować, narysować, wykleić).

Zadanie 9.

Niech dziecko posłucha piosenkę „Już dużo wiem”, a następnie nauczy się tekstu na pamięć. Pośpiewajcie razem z dzieckiem.

tekst piosenki

Zadanie 10.

„Piszę i liczę” str. 76-77.

Zadanie 11.

„W porcie wodnym” – zabawa matematyczna.

Rodzic przygotowuje liczmany w różnych kolorach (np. klocki, nakrętki od butelek) oraz cyfry i znaki matematyczne z „Wycinanki” 48–49. Dzieci manipulują nimi, dokładają, odkładają i rozwiązują zadania:

Zad. 1. Do portu przypłynęły 2 żółte statki i 7 niebieskich. Ile statków przypłynęło do portu? (2 + 7 = 9)

Zad. 2. Na przystani stało 9 żaglówek, 2 odpłynęły. Ile żaglówek pozostało na przystani? (9 – 2 = 7)

itd. – według pomysłu rodzica.

Zadanie 12.

„Kraina tęczy” – praca z wierszem Agnieszki Karcz. Niech dzieci wysłuchają wiersz. Porozmawiajcie o jego treści na podstawie pytań zawartych pod treścią utworu. Wykonajcie kartę 31 w „Karty 4”.

Kraina tęczy

Zadanie 13.

Zadanie z religii od P. Magdy.

Witajcie. Dzisiaj mała powtórka. Obejrzyj. Pomódl się. Zaśpiewaj. https://view.genial.ly/5eb8a46e639bfa0d0fdc5bf8/interactive-image-p-jestem-dzieckiem-bozym?fbclid=IwAR2DsdEDgPef4gZVJ1xZVFNpqI7K_XF1aKHt9yJisy0fs6OXWPyy1fp9-2s

Zadanie 14.

Zadanie z j. angielskiego.

Obejrzyjcie materiały:

https://www.youtube.com/watch?v=7MYnKSfyUqU

https://www.youtube.com/watch?v=vcUyDAO1Fk0

https://www.youtube.com/watch?v=s83D8Ha5pFk

https://www.youtube.com/watch?v=hft6uJQIF4

 

INNOWACJA PEDAGOGICZNA

W ramach prowadzonej innowacji pedagogicznej dla dzieci przedszkolnych pt. „Mali odkrywcy” zachęcamy do przeprowadzenia doświadczeń, które znajdują się w poniższym pliku.

Innowacja pedagogiczna – maj