Mowa jest kluczowym narzędziem zdobywania informacji oraz wyrażania myśli, odczuć. Wszelkie zaburzenia w rozwoju mowy i języka dziecka negatywnie wpływają na jego rozwój społeczny i emocjonalny, w dużej mierze decydują również o jego przyszłych osiągnięciach w nauce . W związku z tym, niezwykle istotne jest objęcie działaniami profilaktyczno-terapeutycznymi dzieci już w przedszkolu.
Do zadań logopedy należy:
- Diagnozowanie logopedyczne, w tym prowadzenie badań przesiewowych w celu ustalenia stanu mowy dzieci.
- Prowadzenie zajęć logopedycznych oraz porad i konsultacji dla rodziców w zakresie stymulacji rozwoju mowy eliminowania jej zaburzeń.
- Podejmowanie działań profilaktycznych zapobiegających powstawaniu zaburzeń komunikacji językowej we współpracy z rodzicami.
- Wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
HARMONOGRAM ZAJĘĆ LOGOPEDYCZNYCH W PRZEDSZKOLU
PONIEDZIAŁEK
10.35 – 11.35 PSZCZÓŁKI , 12.30 – 13.30 PSZCZÓŁKI
WTOREK
7.55 – 8. 55 KRASNOLUDKI , 9.40 – 10.40 BIEDRONKI , 11.30 – 12.30 MISIE
ŚRODA
7.55 – 8.55 MISIE , 10.35 – 11.35 SMERFY , 11.35 – 12.35 KRASNOLUDKI ,
12.35 – 13.30 BIEDRONKI
CZWARTEK
7.55 – 8.55 SMERFY , 11.35 – 12.35 SMERFY , 12.35 – 13. 35 PSZCZÓŁKI ,
13.35 – 14.35 SMERFY
PIĄTEK
9.40 – 10.40 BIEDRONKI, 10.40 – 11.40 KRASNOLUDKI
HARMONOGRAM ZAJĘĆ LOGOPEDYCZNYCH W SZKOLE
PONIEDZIAŁEK
8.00 – 8.45 KLASA IV LUB KLASA V
12.45 – 13.30 KLASA I
WTOREK
12. 45 – 13.30 KLASA I i KLASA II