Innowacyjne i kreatywne omawianie lektur szkolnych to sposób na nienudną lekcję.
Celem twórczego i ciekawego obcowania z lekturą jest zachęcenie ucznia do jej poznania oraz zapamiętania przez niego fabuły i bohaterów, a także zrozumienie treści i jej mądrości.
„Kamienie na szaniec” to jedna z lektur obowiązkowych. Uczniowie klasy ósmej rozpoczęli omawianie tej powieści od gry terenowej, podczas której mogli poczuć się jak harcerze Szarych Szeregów w czasie II wojny światowej. Podzieleni na trzy zespoły szukali zadań i rysowali znak Polski Walczącej, żółwia lub znak zwycięstwa. Zadania wykonali, a efekty swojej pracy zamieścili na wspaniałych plakatach.
Klasa V zakończyła omawianie lektury „Chłopcy z Placu Broni” zadaniem specjalnym. Uczniowie mieli wykonać koszulki, które mogliby nosić chłopcy bawiący się na Placu przy ulicy Świętego Pawła. Pomysły były bardzo różne, a efekt bardzo satysfakcjonujący.
Przygotowała: Pani A. Zając